Інклюзіўная адукацыя - такая арганізацыя працэсу навучання, калі ўсе дзеці, незалежна ад іх фізічных, псіхічных інтэлектуальных, культурна-этнічных, моўных і іншых асаблівасцяў, уключаны ў агульную сістэму адукацыі і навучаюцца па месцы жыхарства ў агульнаадукацыйных арганізацыях, якія аказваюць неабходную спецыяльную падтрымку дзецям з улікам іх магчымасцяў і асаблівых адукацыйных патрэбаў.
У аснову інклюзіўнай адукацыі пакладзена ідэалогія, якая выключае любую дыскрымінацыю дзяцей, якая забяспечвае роўнае стаўленне да ўсіх людзей, але стварае асаблівыя ўмовы для дзяцей, якія маюць асаблівыя патрэбы.
Інклюзіўны адукацыю накіравана на распрацоўку такіх педагагічных падыходаў, якія забяспечаць гнуткасць адукацыйнай дзейнасці для задавальнення гэтых розных адукацыйных патрэбаў, тым самым павялічваючы эфектыўнасць навучання і выхавання.
Рэалізацыя ідэі інклюзіўнай адукацыі — адзін з прыярытэтных напрамкаў развіцця нацыянальнай сістэмы адукацыі Рэспублікі Беларусь. У аснове інклюзіі ляжыць механізм "ўключэння" дзіцяці з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця (ОПФР) у агульнаадукацыйную сераду, што пасля забяспечыць яго інтэграцыю ў грамадства. Інклюзіўны адукацыю заклікана вырашыць не толькі праблему павышэння сацыяльнага статусу і абароненасці дзяцей з ОПФР, але і стварыць найбольш бяспечныя і камфортныя ўмовы навучання і развіцця.
Інклюзіўная адукацыя пачынаецца з фарміравання інклюзіўнай культуры, якая характарызуецца прыняццем і падзелам усімі суб'ектамі адукацыйнага працэсу (педагогамі, вучнямі, выхаванцамі, бацькамі, адміністрацыяй школы, дзіцячага сада) інклюзіўных каштоўнасцяў, а таксама «стварэннем бяспечнага памяркоўнага супольнасці, які падзяляе ідэі супрацоўніцтва, стымулюючага развіццё ўсіх сваіх удзельнікаў, супольнасці, у якім каштоўнасць кожнага з'яўляецца асновай для агульных дасягненняў».
Падрыхтавала: Міхайлава Н.С., выхавацель дашкольнай адукацыі